asertywność

 

Podczas szkolenia poznasz zasady asertywności opartej na wzajemnym szacunku, zdobędziesz umiejętność budowania postawy asertywnej opartej na swoich wartościach i własnych wyborach. Nauczysz się jak reagować asertywnie w kontaktach interpersonalnych na polu prywatnym jak i zawodowym.

Dzięki zadaniom i ćwiczeniom nabierzesz biegłości w stosowaniu technik asertywnego reagowania, nauczysz się stosować asertywne komunikaty, umocnisz swoją pozycję w kontaktach interpersonalnych, poznasz techniki ograniczające stres i nabierzesz pewności siebie.

Szkolenie jest w pełni interaktywne, oparte o dyskusję moderowaną, ćwiczenia, pracę indywidualną i grupową. W całości poświęcone jest budowaniu postawy asertywnej oraz doskonaleniu umiejętności asertywnych zachowań.

PROGRAM SZKOLENIA:

Moduł I: Psychologiczne źródła twojej postawy

  • Samoświadomość, samoocena vs normy społeczne i wychowanie
  • Postawy w kontaktach interpersonalnych
  • Świadomość praw osobistych i własnego potencjału
  • Określ swoją strefę komfortu- terytorium psychologiczne
  • Czym jest i od czego zależy postawa asertywna
  • 5 praw wg Herberta Fensterheima

Moduł II: Asertywne komunikowanie się

  • Komunikaty opiniotwórcze i oceniające
  • Dr Albert Ellis – terapia racjonalno-emotywna – zmiana przekonań
  • ABC Emocji – Razcjonalna Terapia Zachowań – porozmawiajmy o faktach

Moduł III: Asertywność w pracy

  • Jak być asertywnym w pracy? Co robić w takich sytuacjach, by nie stracić kolegów i obronić własne terytorium psychologiczne?
  • Asertywność wśród współpracowników i w stosunku do szefa
  • Konstruktywna informacja zwrotna

Moduł IV: Techniki zachowań asertywnych

  • Asertywne odmawianie
  • Asertywne prośby
  • Model asertywnego wyrażania polecenia
  • Techniki asertywnego radzenie sobie z krytyką
  • Asertywne wyrażanie pochwał
  • Asertywna krytyka
  • Konfrontacja przekonań