asertywność

Podczas szkolenia poznasz zasady asertywności opartej na wzajemnym szacunku, zdobędziesz umiejętność budowania postawy asertywnej opartej na swoich wartościach i własnych wyborach. Nauczysz się jak reagować asertywnie w kontaktach interpersonalnych na polu prywatnym jak i zawodowym.
Dzięki zadaniom i ćwiczeniom nabierzesz biegłości w stosowaniu technik asertywnego reagowania, nauczysz się stosować asertywne komunikaty, umocnisz swoją pozycję w kontaktach interpersonalnych, poznasz techniki ograniczające stres i nabierzesz pewności siebie.
Szkolenie jest w pełni interaktywne, oparte o dyskusję moderowaną, ćwiczenia, pracę indywidualną i grupową. W całości poświęcone jest budowaniu postawy asertywnej oraz doskonaleniu umiejętności asertywnych zachowań.
PROGRAM SZKOLENIA:
Moduł I: Psychologiczne źródła twojej postawy
- Samoświadomość, samoocena vs normy społeczne i wychowanie
- Postawy w kontaktach interpersonalnych
- Świadomość praw osobistych i własnego potencjału
- Określ swoją strefę komfortu- terytorium psychologiczne
- Czym jest i od czego zależy postawa asertywna
- 5 praw wg Herberta Fensterheima
Moduł II: Asertywne komunikowanie się
- Komunikaty opiniotwórcze i oceniające
- Dr Albert Ellis – terapia racjonalno-emotywna – zmiana przekonań
- ABC Emocji – Razcjonalna Terapia Zachowań – porozmawiajmy o faktach
Moduł III: Asertywność w pracy
- Jak być asertywnym w pracy? Co robić w takich sytuacjach, by nie stracić kolegów i obronić własne terytorium psychologiczne?
- Asertywność wśród współpracowników i w stosunku do szefa
- Konstruktywna informacja zwrotna
Moduł IV: Techniki zachowań asertywnych
- Asertywne odmawianie
- Asertywne prośby
- Model asertywnego wyrażania polecenia
- Techniki asertywnego radzenie sobie z krytyką
- Asertywne wyrażanie pochwał
- Asertywna krytyka
- Konfrontacja przekonań