ASERTYWNY MANAGER - TRUDNE ROZMOWY Z PRACOWNIKAMI

Od nowoczesnego managera oczekuje się, że doskonale poradzi sobie w trudnych sytuacjach z pracownikami, będzie wiedział jak postępować z liderami w zespole oraz malkontentami, wszystkowiedzącymi, czy introwertykami.

Asertywny manager musi umieć wyrażać własne zdanie, ale też zbudować swój autorytet w relacjach zarówno z podwładnymi, przełożonymi, jak i innymi współpracownikami. Nie powinien obawiać się zabierania głosu nawet na tematy drażliwe podczas narad firmowych, spotkań w zespole, czy też w nieformalnych dyskusjach. Ponadto jego postawa musi komunikować otwartość, że porozmawia na każdy temat, bez agresji, złośliwości w krytyce, a w razie niezgody będzie w stanie odmówić bez manipulowania, czy wzbudzania poczucia winy.

PROGRAM SZKOLENIA:

I.  ASERTYWNA KOMUNIKACJA MANAGERA

  • techniki skutecznej komunikacji
  • pułapki komunikacji – oddzielanie faktów od interpretacji i założeń
  • autodiagnoza stylu komunikacyjnego
  • zachowania ulegle, agresywne, asertywne i manipulujące
  • diagnoza własnego poziomu asertywności
  • moje wartości w budowaniu postawy asertywnej
  • techniki asertywnej odmowy i obrony przed presją i manipulacją
  • przegląd sytuacji menedżerskich, kiedy musisz postawić granicę
  • trening aktywnego słuchania, budujemy zaufanie i dobre relacje z zespołem

II.  ROZMOWY MOTYWUJĄCE

  • praktyczna wiedza z zakresu motywacji
  • motywowanie finansowe i pozapłacowe
  • motywacja własna vs. motywacja zespołu
  • twój katalog środków motywujących
  • matryca motywacji pracownika
  • sposoby dowartościowania pracownika, poprzez indywidualne podejście i odkrycie potrzeb podwładnego
  • motywujące przekazywanie swoich oczekiwań i wydawania poleceń pracownikom
  • elementy efektywnej rozmowy motywującej
  • indywidualna strategia działania

III.  ROZMOWY DELEGUJĄCE

  • zasady poprawnego delegowania i przekazywania zadań
  • analiza trudnych sytuacji i metod radzenia sobie z nimi
  • dialog, informacja zwrotna oraz coachingowy model zarządzania GROW
  • rozmowa z marudą, praca z obiekcjami
  • asertywne sposoby na trudne osobowości w zespole
  • zawieranie kontraktu, rozliczenia, nagroda i kara

IV.  ROZMOWY OCENIAJĄCE

  • przekazanie trudnej decyzji, związanej ze zmianą
  • oddziel ludzi od problemu
  • zderzenie z krytyką pracowniczą
  • reakcje na krytykę uzasadnioną, nieuzasadnioną,lub częściowo słuszną
  • sposoby reakcji na narzekanie podwładnych
  • trudne osobowości czy trudne sytuacje – case study
  • asertywna informacja zwrotna
  • model konstruktywnej krytyki – FUKO, FEEDFORWARD
  • algorytm skutecznej pochwały
  • asertywne zasady prowadzenia rozmów oceniających z pracownikami