ASERTYWNY MANAGER - TRUDNE ROZMOWY Z PRACOWNIKAMI
Od nowoczesnego managera oczekuje się, że doskonale poradzi sobie w trudnych sytuacjach z pracownikami, będzie wiedział jak postępować z liderami w zespole oraz malkontentami, wszystkowiedzącymi, czy introwertykami.
Asertywny manager musi umieć wyrażać własne zdanie, ale też zbudować swój autorytet w relacjach zarówno z podwładnymi, przełożonymi, jak i innymi współpracownikami. Nie powinien obawiać się zabierania głosu nawet na tematy drażliwe podczas narad firmowych, spotkań w zespole, czy też w nieformalnych dyskusjach. Ponadto jego postawa musi komunikować otwartość, że porozmawia na każdy temat, bez agresji, złośliwości w krytyce, a w razie niezgody będzie w stanie odmówić bez manipulowania, czy wzbudzania poczucia winy.
PROGRAM SZKOLENIA:
I. ASERTYWNA KOMUNIKACJA MANAGERA
- techniki skutecznej komunikacji
- pułapki komunikacji – oddzielanie faktów od interpretacji i założeń
- autodiagnoza stylu komunikacyjnego
- zachowania ulegle, agresywne, asertywne i manipulujące
- diagnoza własnego poziomu asertywności
- moje wartości w budowaniu postawy asertywnej
- techniki asertywnej odmowy i obrony przed presją i manipulacją
- przegląd sytuacji menedżerskich, kiedy musisz postawić granicę
- trening aktywnego słuchania, budujemy zaufanie i dobre relacje z zespołem
II. ROZMOWY MOTYWUJĄCE
- praktyczna wiedza z zakresu motywacji
- motywowanie finansowe i pozapłacowe
- motywacja własna vs. motywacja zespołu
- twój katalog środków motywujących
- matryca motywacji pracownika
- sposoby dowartościowania pracownika, poprzez indywidualne podejście i odkrycie potrzeb podwładnego
- motywujące przekazywanie swoich oczekiwań i wydawania poleceń pracownikom
- elementy efektywnej rozmowy motywującej
- indywidualna strategia działania
III. ROZMOWY DELEGUJĄCE
- zasady poprawnego delegowania i przekazywania zadań
- analiza trudnych sytuacji i metod radzenia sobie z nimi
- dialog, informacja zwrotna oraz coachingowy model zarządzania GROW
- rozmowa z marudą, praca z obiekcjami
- asertywne sposoby na trudne osobowości w zespole
- zawieranie kontraktu, rozliczenia, nagroda i kara
IV. ROZMOWY OCENIAJĄCE
- przekazanie trudnej decyzji, związanej ze zmianą
- oddziel ludzi od problemu
- zderzenie z krytyką pracowniczą
- reakcje na krytykę uzasadnioną, nieuzasadnioną,lub częściowo słuszną
- sposoby reakcji na narzekanie podwładnych
- trudne osobowości czy trudne sytuacje – case study
- asertywna informacja zwrotna
- model konstruktywnej krytyki – FUKO, FEEDFORWARD
- algorytm skutecznej pochwały
- asertywne zasady prowadzenia rozmów oceniających z pracownikami