PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA
Profesjonalna obsługa klienta to warsztat szkoleniowy, który uświadamia co składa się na komunikację międzyludzką, jakie są najczęściej występujące bariery w komunikacji oraz ułatwia poznanie wzajemnych zależności, jakie tworzą się w relacjach między ludźmi.
Osoby uczestniczące w szkoleniu zapoznają się z typami klientów, poznają dopasowane do typu osobowości sposoby obsługi oraz przećwiczą najskuteczniejsze style komunikacji oparte na najlepszych metodach negocjacyjnych z uwzględnieniem asertywnej postawy. Uczestnicy zdobędą także umiejętność budowania wizerunku firmy, pro-aktywnej obsługi klienta oraz prowadzenia efektywnych rozmów z trudnym bądź wymagającym klientem. Zdobędą wiedzę, jak zarządzać emocjami, jak radzić sobie w kłopotliwych sytuacjach oraz jak asertywnie reagować na manipulacje, czy próby wyprowadzenia z równowagi ze strony rozmówcy.
Uczestnik szkolenia :
· uświadomi sobie znaczenia budowania wizerunku firmy poprzez profesjonalną obsługę klienta
· zdobędzie wiedzę na temat pro-aktywnej obsługi klienta
· rozwinie umiejętności związane z analizowaniem potrzeb klienta
· zdiagnozuje swoje mocne i słabe strony w obsłudze klientów
· zdobędzie umiejętności budowania pozytywnych relacji z klientem
· przećwiczy symulacje rozmów z klientem
· nauczy się rozróżniać rodzaje osobowości oraz dostosowywać komunikację do konkretnego jej typu
· nauczy się, jak zapobiegać lub rozwiązywać konflikty.
PROGRAM SZKOLENIA:
I. PROFESJONALNY MODEL OBSŁUGI KLIENTA
· Obsługa klienta oparta na standardach firmowych i osobistych
· Profesjonalna obsługa – czego naprawdę oczekuje klient
· Sztuka kreowania wizerunku w kontaktach z klientem
· Firma to również ja – postawa pracownika oparta na konsekwencji i odpowiedzialności
II. TYPY I ZACHOWANIA KLIENTÓW
· Typologia klienta, jak lepiej zrozumieć klienta
· Zasady współpracy z różnymi typami klientów – możliwości i zagrożenia
· Budowanie pozytywnych relacji z klientem
· Zachowania wzbudzające zaufanie klienta, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie
· Typowe błędy w kontaktach z klientem.
III. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH
· Zrozumieć klienta – postawa pro-kliencka
· Obiekcje – jak pracować z trudnym klientem
· Zarządzanie informacją od klientów- optymalne rozwiązania
IV. PROFESJONALNA KOMUNIKACJA Z KLIENTEM
· Aktywne słuchanie – klucz do zdobycia zaufania klienta
· Sztuka stosowania pozytywnych zwrotów – czego unikać negocjacjach
· Trening języka korzyści i nawiązywania do sfery emocjonalnej klienta
· Sposoby prowadzenia efektywnej rozmowy – po co nam kontrakt
· Odpowiednie pytania gwarancją powodzenia w rozmowie z klientem
· Znaczenie informacji zwrotnej
· Reguły i zasady profesjonalnego wykorzystywania komunikacji niewerbalnej
V. TRUDNE SYTUACJE W OBSŁUDZE KLIENTA
· Indywidualne postawy w sytuacjach konfliktowych
· Zarządzanie stresem, a pozytywne nastawienie
· Obiekcje, skargi i uwagi klientów – jak na nie optymalnie odpowiedzieć
VI. POSTAWA ASERTYWNA W NEGOCJACJACH
· Stanowczo i uprzejmie – podstawowe zasady asertywnej komunikacji
· Metody radzenia sobie z niemożliwymi do realizacji żądaniami klienta
· Stawianie granic
· Konstruktywna informacja zwrotna