SKUTECZNA PREZENTACJA

Celem szkolenia jest wykształcenie i nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności związanych z przygotowywaniem i wygłaszaniem prezentacji biznesowych.

Uczestnicy pogłębią swoją wiedzę i umiejętności w obszarach związanych z komunikacją z odbiorcami przekazu. Zrozumieją znaczenie budowania pozytywnego wizerunku wobec słuchaczy, otrzymają narzędzia pozwalające na skuteczne oddziaływanie na trudnego uczestnika oraz skupienie jego uwagi.

Osoby uczestniczące w szkoleniu będą miały możliwość wygłoszenia swojej prezentacji, która zostanie poddana konstruktywnej informacji zwrotnej od pozostałych uczestników oraz trenera prowadzącego szkolenie. Dzięki temu możliwa będzie wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami i podzielenie się wzajemnie doświadczeniami.

PROGRAM SZKOLENIA:

I MODUŁ :  KONSTRUKCJA DOBREJ PREZENTACJI

  • Prezentacja jako pierwszy etap procesu sprzedaży
  • Percepcja ceny i ważności produktów i idei w kontekście autoprezentacji
  • Elementy dobrej prezentacji
  • AIDA – prezentacja produktu
  • Efektywna selekcja dostępnego materiału
  • Technika 5Why – skuteczny sposób na zbudowanie dobrego wizerunku
  • Jak zacząć prezentację, by wzbudzić zainteresowanie
  • Znaczenie krzywej uwagi odbiorcy dla przeprowadzenia interesującej prezentacji
  • Budowanie struktury skutecznego przekazu
  • Wykorzystywanie efektów pamięciowych wpływających na zapamiętywanie
    • Efekt pierwszeństwa i świeżości
    • Efekt inności i efekt interferencji
    • Efekt partycypacji i efekt synergii
  • Reguła 10-20-30, czyli 3 punkty ważne dla każdego wystąpienia publicznego
  • Potęga checklisty

II MODUŁ : KOMUNIKACJA NIEWERBALNA – TAJNA BROŃ PRELEGENTA

  • Ważne pierwsze wrażenie
  • Zasada 60/30/10 i jej znaczenie dla efektywności wystąpienia
  • Wykorzystanie przestrzeni i strefy dystansu społecznego oraz ich umiejętne wykorzystanie w efektywności wystąpienia
  • Elementy manipulacji zachowaniem. Znaczenie i wykorzystanie gestu i mimiki w prezentacji – co „mówią” ręce i twarz

III MODUŁ : KOMUNIKACJA WERBALNA

  • Metodyka Chunking – Mniej znaczy więcej!
  • Jak mówić, by nas słuchano? Odpowiedni dobór słów w prezentacji
  • Mowa efektywna i jej wykorzystanie w wystąpieniu publicznym
  • Bariery w komunikacji słownej
  • Elementy analizy transakcyjnej w wystąpieniu publicznym. Jak pozostać w roli dorosłego i uniknąć roli rodzica?
  • Język perswazji i wpływu społecznego

IV MODUŁ : POSTAWA EKSPERTA

  • Autoprezentacja jako kluczowy element skuteczności emocjonalnej prezentacji
  • Jak być przekonującym wobec odbiorców? Reguły skutecznej argumentacji
  • Podstawowe założenia NLP i ich wykorzystanie podczas wystąpienia publicznego
  • Elementy technik wywierania wpływu na ludzi i ich zastosowanie na sali prezentacyjnej
  • Techniki antymanipulacyjne

V MODUŁ : JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYM ROZMÓWCĄ?

  • 3 poziomy efektywnej prezentacji
  • Trudny słuchacz, czyli jaki? Różne kategorie odbiorców
  • Style komunikacji społecznej i typy osobowości
  • Pytania i odpowiedzi – szansa czy zagrożenie?
  • Aktywne słuchanie szansą na uniknięcie trudnych sytuacji