SKUTECZNA PREZENTACJA
Celem szkolenia jest wykształcenie i nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności związanych z przygotowywaniem i wygłaszaniem prezentacji biznesowych.
Uczestnicy pogłębią swoją wiedzę i umiejętności w obszarach związanych z komunikacją z odbiorcami przekazu. Zrozumieją znaczenie budowania pozytywnego wizerunku wobec słuchaczy, otrzymają narzędzia pozwalające na skuteczne oddziaływanie na trudnego uczestnika oraz skupienie jego uwagi.
Osoby uczestniczące w szkoleniu będą miały możliwość wygłoszenia swojej prezentacji, która zostanie poddana konstruktywnej informacji zwrotnej od pozostałych uczestników oraz trenera prowadzącego szkolenie. Dzięki temu możliwa będzie wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami i podzielenie się wzajemnie doświadczeniami.
PROGRAM SZKOLENIA:
I MODUŁ : KONSTRUKCJA DOBREJ PREZENTACJI
- Prezentacja jako pierwszy etap procesu sprzedaży
- Percepcja ceny i ważności produktów i idei w kontekście autoprezentacji
- Elementy dobrej prezentacji
- AIDA – prezentacja produktu
- Efektywna selekcja dostępnego materiału
- Technika 5Why – skuteczny sposób na zbudowanie dobrego wizerunku
- Jak zacząć prezentację, by wzbudzić zainteresowanie
- Znaczenie krzywej uwagi odbiorcy dla przeprowadzenia interesującej prezentacji
- Budowanie struktury skutecznego przekazu
- Wykorzystywanie efektów pamięciowych wpływających na zapamiętywanie
- Efekt pierwszeństwa i świeżości
- Efekt inności i efekt interferencji
- Efekt partycypacji i efekt synergii
- Reguła 10-20-30, czyli 3 punkty ważne dla każdego wystąpienia publicznego
- Potęga checklisty
II MODUŁ : KOMUNIKACJA NIEWERBALNA – TAJNA BROŃ PRELEGENTA
- Ważne pierwsze wrażenie
- Zasada 60/30/10 i jej znaczenie dla efektywności wystąpienia
- Wykorzystanie przestrzeni i strefy dystansu społecznego oraz ich umiejętne wykorzystanie w efektywności wystąpienia
- Elementy manipulacji zachowaniem. Znaczenie i wykorzystanie gestu i mimiki w prezentacji – co „mówią” ręce i twarz
III MODUŁ : KOMUNIKACJA WERBALNA
- Metodyka Chunking – Mniej znaczy więcej!
- Jak mówić, by nas słuchano? Odpowiedni dobór słów w prezentacji
- Mowa efektywna i jej wykorzystanie w wystąpieniu publicznym
- Bariery w komunikacji słownej
- Elementy analizy transakcyjnej w wystąpieniu publicznym. Jak pozostać w roli dorosłego i uniknąć roli rodzica?
- Język perswazji i wpływu społecznego
IV MODUŁ : POSTAWA EKSPERTA
- Autoprezentacja jako kluczowy element skuteczności emocjonalnej prezentacji
- Jak być przekonującym wobec odbiorców? Reguły skutecznej argumentacji
- Podstawowe założenia NLP i ich wykorzystanie podczas wystąpienia publicznego
- Elementy technik wywierania wpływu na ludzi i ich zastosowanie na sali prezentacyjnej
- Techniki antymanipulacyjne
V MODUŁ : JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYM ROZMÓWCĄ?
- 3 poziomy efektywnej prezentacji
- Trudny słuchacz, czyli jaki? Różne kategorie odbiorców
- Style komunikacji społecznej i typy osobowości
- Pytania i odpowiedzi – szansa czy zagrożenie?
- Aktywne słuchanie szansą na uniknięcie trudnych sytuacji